Retningslinjer for angrerett

📄 Betalingsbetingelser

Vi trekker betalingen når varen sendes. Ved kortbetaling kan beløpet reserveres ved bestilling og belastes ved utsendelse.

Ved fakturabetaling utstedes fakturaen ved forsendelse med 14 dagers betalingsfrist. Ordre over kr 10 000 må forhåndsbetales. Fakturabetaling er ikke tilgjengelig for personer under 18 år.

🛒 Klarna & Vipps

Vi bruker Klarna og Vipps som betalingsløsninger. Når du går til kassen, overføres nødvendig kontakt- og ordreinformasjon for å gjennomføre kjøpet. Dine opplysninger behandles i henhold til Klarnas og Vipps’ personvernerklæringer.

📦 Levering

Varer leveres normalt innen 1–5 virkedager. Levering regnes som fullført når varen er mottatt av deg eller din representant.

Dersom leveringstid ikke er oppgitt ved kjøp, leveres varen innen 30 dager. Leveringssted er adressen du har oppgitt, med mindre annet er avtalt.

📌 Risiko

Risikoen for varen overføres til deg når den er levert.

↩️ Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra varen er mottatt. Ønsker du å benytte deg av angreretten, gi beskjed skriftlig (angreskjema, e-post eller brev). Du betaler returfrakten selv (refunderes ved reklamasjon).

Angreretten gjelder ikke ved:

  • Forseglede produkter som ikke kan returneres av hygieniske årsaker

  • Tilpassede produkter

  • Salgsvarer (hvis spesifisert)

Varen må returneres innen 14 dager etter at du har varslet oss. Du kan prøve varen forsiktig, men ved skader eller overdreven bruk kan du bli belastet for verditap.

❗ Forsinket eller manglende levering

Dersom vi ikke leverer innen avtalt tid, kan du kreve:

  • Oppfyllelse

  • Heving av kjøpet

  • Erstatning

Ta kontakt med oss skriftlig ved slike tilfeller.

🔧 Reklamasjon og mangler

Reklamasjon må skje innen rimelig tid (maks 2 måneder etter at feilen er oppdaget). Reklamasjonsfristen er 2 år, eller 5 år hvis produktet er ment å vare lenger.

Ved mangel kan du:

  • Kreve retting eller omlevering

  • Kreve prisavslag

  • Heve kjøpet

  • Kreve erstatning

📉 Selgers rettigheter ved mislighold

Dersom du ikke betaler, kan vi kreve:

  • Oppfyllelse

  • Heving av kjøpet

  • Renter og gebyrer

  • Erstatning

Uavhentede varer faktureres med kr 249,- for returfrakt og håndtering.

🛡️ Garanti

Eventuelle garantier kommer i tillegg til dine lovfestede rettigheter etter forbrukerkjøpsloven.